Terkenangla plak...

Tuesday, February 24, 2009

Semalam aku unload barang yang dibeli dari tesco daripada bonet kereta..masa tgh unload..tetiba jer teringat nak menyusun bonet yang semak ngan file2..erm..bertambah keje la plak..tapi apa leh wat..sendiri wat kan?hehehe...kene la kemas semula..
dalam dok mengemas tue..aku terpegang file biru milik hubby aku..aku rasa aku tau isi kandungan file tue..my hubby pernah inform file tue harta keramat...hehehe...yeeelaaa tue..ops!!!bukan wasiat or any geran tanah atas nama kami yek...and bukan ada mende yang valuable pun..cuma isi kandungannya amat bermakna wat kami berdua..."geran cinta" yang x boleh ditunaikan dengan apa jua kaedah pun..hehehe...atas nama aku..Nuryusliha Hamzah n my hubby Zaidi Azraf Bin Zainal Azmi....
tetiba jer aku rindu nak baca semula coretan yang pernah aku luahkan utk hubby aku..lupa nak mention masa aku menulis tue dia lum jadik hubby aku lagik...erm..best gak sesekali sekala mengimbas memori sebegini..betapa dalam nyer perasaan aku wat dia...hingga aku mampu menulis sedemikian rupa...erm...mula2 segan nyer pasal aku nyorok dalam bilik time baca tue..segan gak kot2 hubby aku gelakkan aku...tapi tau jer la..mana la bole hubby aku tue biarkan aku dalam bilik sengsorang..masa dia masuk tue...erm...tawakal jerla..kalo dia nak gelak pun apa leh wat...ops!!!sekali lagik aku silap..heheheh...dia ok jer...
panjang lebar gak mende yang aku tulis tue..macam novel pendek...lama gak aku kene spent masa membaca coretan tue..biar betui aku nie...cam x caya aku boleh menulis macam tue nyer standard...hahaha...bakat terpendam tue...
dalam dok membaca tue ada gak terdetik dalam hati..mintak2 la hubby aku baca semula coretan nie..bukan apa..sesekali sekala penting untuk kite tambah 'perisa' dalam hubungan suami isteri nie..kesimpulannya mudah...dalam perhubungan pasti ada pasang surutnya..dan dengan masa biasanya hubungan suami isteri hanya tinggal berlandaskan tanggungjawab sahaja..cukup sukar untuk menghidupkan kehangatan seperti mula2 kasih disemai..in other words..masa mula2 bercinta la...biasanyer bila kita telah kehilangan barula kita perasan betapa dalamnya kasih n cinta itu terhadap pasangan..bila ada depan mata, bila kita rasa memilikinya..kita wat acuh x acuh...sebab????....fitrah manusia...
berbalik kembali pada citer aku...dengan memori yang aku curahkan pada helaian-helaian tue at least mampu untuk aku tersenyum sendiri dan realize...betapa aku cintakan hubby aku tue..erm...bukan bermaksud aku x sedar selama nie...tapi sesekali sekala aku perlukan kesedaran tue bagi menambahkan warna-warni kehidupan aku bersama dia....
sweet haaa.....

0 komen: