What's new about my child???

Monday, February 23, 2009

Zaiff...6 months already...hehehe...cam x caya kan?but..in the mean time banyak beno perkara2 baru berlaku dalam perkembangan dia..semalam aku ngan hubby amik keputusan nak trim rambut dia yang agak panjang tue..sebenornya..dh lama nak wat tapi biasa la..banyak beno bertangguhnye...bila dh kene bebel ngan pengasuh aku baru la nak wat...hehehehe..
he's look much more better lepas trim rambut..nampak lagik comey kot...hehehe..perasan kan?puji anak sendiri..yela..kalo x sendiri yang puji sape plak nak puji..lagik pun pujian tu kan motivasi terbaik untuk perkembangan anak2...lagik satu zaiff dh pandai nak blaja merangkak..dia dah boleh angkat badan dia dh..baru a step forward..pastu jatuh..suka tengok usaha gigih dia yang x serik2 nak mencuba tue..insyaAllah 2-3 ari lagik lepas la tue...
tue story of my boy's...
bab si kakak dia...zahirah...2 years 6 months..that big haa...lagik la banyak citer nyer..menyanyi???kat mulut dia jer..paling x tahan bila mana dia sesuka ati jer mengkreatifkan nyanyian tue ikut her own style..siap ngan action yang x tahan tue...bukan sahaja body language ngan mimik2 muka pun dia sapu gak...hahaha...lagu hapa???bagi jer...terlopong gak la aku..
paling xtahan semalam...aku x ingat sangat la citer apa..tapi aku rasa citer hidustan...ani yang bukak la...ntah camne satu scene tue hero n heroin terjatuh n hugging kot..kira romantik part la...dia punye sengih macam faham jer...aku punyer la gelak besar ngan ani....tapi dalam gelak2 tue aku realize that betapa besarnya influence media even kat budak at her age....watch out yer yusliha!!!aku dh kene control dh so that she get only a positive things...untuk perkembangan ke arah kebaikan...aiiiyyyooo....besarnye la tanggungjawab tue...!!!!gerun gak aku....
bukan senang nak jaga anak oiii....

0 komen: