Alahai Kak Umi...

Saturday, January 31, 2009

Setelah menjangkau usia 4 tahun aku bermastautin di Balik Pulau, banyak juga ceruk rantau Daerah Barat Daya yang telah menjadi taman permainan aku...walaupun tidaklah semahir mana tapi andai ditanya tempat2 tertentu tercapai jugak la memori aku tempat berkenaan...
Erm sepanjang aku kat BP nie paling aku agak amik berat kedai2 makan..sebab kat situlah tempat aku mendapatkan bekalan makan seharian..nak masak sendiri...aku agak malas...memandangkan masa aku agak terbatas dan setelah membuat perbandingan kos masak sendiri dengan beli di luar yang hampir sama kuputuskan untuk beli sahaja dahulu..bila tiba masanya nanti barulah aku masak sendiri...kesian jugak kat hubby aku yang jarang sekali dapat merasa air tangan masakan aku...tapi aku dah janji satu hari nanti bila tiba masanya aku akan masak juga...permanently...wat masa sekarang...gasakla apa org luar nak kata..urusan rumahtangga aku adalah antara aku dan hubby aku...so yang lain don't ever dare to involve...!!!
yang aku nak ceritakan nie bukan sebab bab masak memasak nie...tapi bab kedai sarapan pagi aku..kedai tue bertempat di Pasar Baru Balik Pulau..masakan dia memang menepati selera aku espacially masakan kerangnya...buat makluman semua aku agak 'kurang' ckit ngan seafood nie..tapi ntah kenapa bila makan masakan dia aku rasa sedap sgt...since kelas aku yang memanjangnye waktu pagi dah lama aku x berkesempatan nak g beli makanan kat kedai Kak Umi tue...tadi ari Sabtu..aku macam biasa nak g kedai tenet hubby aku..so aku panjangkanlah langkah aku untuk beli sarapan kat kedai dia..malangnya masakan dia semua tinggal 'ciput'...so aku decide beli untuk aku sorang je la..untuk hubby ngan adik2 aku..aku belikan dekat Kassim Mustafa je la...kerang kegemaran aku tinggal 2 scoop kecik je lagik...so alang2 aku ceduk perabih masuk dalam polistrene aku...suka ati aku..menu lain aku amik ayam seketul+nasi putih+telur masin...aku apalagi minta terus dia kira...ati aku dh x sabar nak makan...sedap wooo kerang tue..since masa aku taip citer nie pun aku masih terasa-rasa...eee...
tapi bila aku dengar harga yang disebutkan oleh Kak Umi..aku betui2 terperanjat...RM8.30...MAHAL BETUIIII...terlopong la jugak aku...jadi bagi mendapatkan kepastian aku terus tanyakan berapa yang dia charge untuk kerang kat dlm polistrene aku...penjelasan dia memang wat aku sgt up-set...sampaikan terfikir untuk aku pulangkan balik makanan tu...sebab aku rasa dia dh charge aku melampau...since aku sebagai regular customer dia x patut dia lecture aku pulak sebab aku tanya harga kerang tue..malu pun ada jugak..sebab ada customer lain kat situ jugak...bukan aku x mampu bayar..tapi aku cuma rasakan dia melampau sangat...dh la charge melampau..pastu siap aku kene bebel plak..aku customer ker atau dia????!!!!aku rasa bebal sungguh dengan apa yang berlaku...erm...janji aku pada diri sendiri..don't ever to go to her again...mungkin dia x rugi mana pun dan aku sendiri xnk la dia rugi cuma yang penting aku rasa BEBAL sungguh...selamat tinggal kerangku....:(

0 komen: