Up-set nyer aku....waaaaa.....

Friday, January 30, 2009

kenapa aku upset????
aku citer ckit kat cni...aku dh lama confirm jawatan aku...sebagai PLV MARA....masalahnye sekarang aku tertunggu2 no. pencen yang perlu dikeluarkan oleh JPA utk aku..bagi membolehkan caruman KWSP dihentikan...kalo dihentikan caruman maksudnya aku ada la lebihan gaji setiap bulan yang mana lebihan itu bole aku salurkan ke perbelanjaan anak2 aku...
salah aku la kalo aku x follow-up mende nie...tapi frankly speaking aku dh follow-up mende nie ngan peg MARA kat HQ for many times...kalo x salah dh berbelas kali...dan disebabkan tindakan aku itu membolehkan kengkawan aku yang lain menikmati KWSP diorg dh...maksud aku dh bole kuarkan la duit tue.silap2 ada yang dh abis dah...biasala duit...mana bole simpan lama2..yee dak...tapi malangnya nama aku xde dlm senarai tue pun...
setelah diperiksa kembali dgn MARA diorg memberitahu aku bahawasanya nama aku tercicir daripada senarai..so aku kene tunggu lagik la...masa tue bulan oktober 2008...aku diminta untuk menunggu utk batch yang seterusnya...so aku tunggu la lagik...tapi menjelang bln Disember 2008 aku call kembali ke MARA utk mendapatkan status pemprosesan no pencen tue..malang lagik jawapan yang diberikan "fail aku tidak diproses lagik..."...pulok dah???!!!so selama nie korang wat apa???janji2 kosong je la...siut betui la...so itu bermakna aku kene tunggu lagik la...sampai awal januari 2009...
tadi aku teringat nak call MARA semula bertanyakan status nie...aku diberitahu bahawa peg yang terlibat bertukar ke Sg. Petani...so ada peg lain yang in charge...makluman yang aku dapat dari peg baru tue....SANGAT la MENDUKACITAKAN............nak tau nape????still fail aku x diproses lagik...JPA x terima lagik aku punye maklumat daripada MARA.....so just imagine apa yang aku rasa sekarang...kalo la aku bole realize kan apa yang aku main kat counter strike tue...dah aku realize kan sekarang...sasaran aku...En. Asrol dan En Jamil bahagian Pemberian Taraf Berpencen BSM Majlis Amanah Rakyat...erm...kalo la kene betui2...aku la yang paling PUAS HATI....SABOTAJ aku la nie...BENCI NYER LAAAAAAAAA....

0 komen: