Creativity...???!!!..

Friday, January 23, 2009

Hahahahaha....laman aku berwajah baru lagik..and aku guarantee for this time sure lama punyer...coz untuk makluman semua hubby aku yang edit semua layout and add all the widgets yang ada kat laman aku nie...pe2pun aku nak ucapkan time kasih wat hubby aku xpe nanti ayg belanja makan pizza hut yek...xpun kfc zinger tower...sedap tu ditambah dengan lemon cheese....terlior la plak...

sambung balik citer aku..kalo harapkan aku wat sendiri jawabnye kosong je la...ntah la nape aku malaih sungguh nak edit-mengedit nie...yang pasti aku nie jenis yang hard to make decision...rambang mata kot...selalunye bab mende2 yang relate to creativity aku very slow...x minat sgt kot...suka tengok hasil org lain tapi x pandai nak wat sendiri....tangan x berseni...mende2 fakta okla..dah dari sek. men aku terdidik cam gitu...ingat lagik masa sek menengah dulu2..bila time pendidikan seni aku mesti selalu ngelat...selalu x hantar tugasan..tapi selalu terlepas sebab aku kesayangan cikgu kot...hehehe...amik kesempatan la tu...x sebenarnya cikgu aku tue yang baik sgt...cikgu sabri namanya...lagik satu aku nie memang fobia bab color mengalor nie...bukan setakat kertas lukisan tapi ngan uniform-uniform aku sekali kene color...erm..balik je umah alamatnye kene bebel la ngan mak nyah aku...hik..hik..hik..

aku fail bab-bab tu tapi aku cemerlang dalam mengarang nie...hehehe...creativity aku level degree kot dlm bab nie...perasan sendiri la nih...x sampai master lagik since xde lagik hasil aku yang publish secara formalnye...nanti la once a lifetime aku budget nak publish satu...online pun xpe...mana nak tau jadik side income plak...hehehe...tinggi angan-angan tuh...perghhhh!!!!

berikut kronologi penulisan aku...:

ikut rekod aku start tulis surat masa umo aku 7 tahun lagik...ingat lagik masa tu aku kat Changkat Larang, Ipoh Payrock...cuti sem sebelum naik darjah 2..ikut mak nyah aku g umah mak yah..first time kuar kg...Arwah Pak Ngah minta aku tulis surat kat kg...nak telefon masa tu kan payah...email lagik la...so aku pun wat la karangan...hehehe...aku ingat ckit2 la ayat-ayat kat atas surat tu..."kehadapan ayahanda yang berada di kampung bla..bla..bla...skema giler...ye la ikut ayat pak ngah aku...sampai je kg lepas abis cuti org kg (family aku la tu) siap kutuk lagik...ek e la..bior la salah ckit2 daripada korang yang xpernah wat tu...

tu citer 1st letter...kalo love letter..masa aku sek men tingkatan 1/2 xingat exactly la..tapi love letter tu untuk kakak ngan abg aku..ada ka patut...tapi diorg x pandai ngarang so mintak la jasa baik aku..kalo abg aku dia mintak aku draft jer pastu dia salin semula...kakak aku teruk ckit...dia amik sebijik-sebijik...haiyoooo...bercinta je pandai...mana aku dapat idea...dari buku citer arr...rekod aku dulu pernah abiskan 1 buku citer 400-500 m/s sehari..hahaha...sampai mak ku kata jgn wat mende lain...mkn je buku tue...

masa aku plak bercinta paling tidak pun 3 m/s penuh..tu kalo xde idea sgt la kalo ada idea cecah 7-8 m/s...tebal siut...sampai x cukup 30sen setem..kene add on setem tambahan sebab overweight...nasibla sape2 yang terima surat tue... silap2 kene bayar denda kat pej pos...hahaha...deserve la kan kalo nak terima lebey...hehehe...
Sekarang nie skill mengarang aku dh agak kurang dh...coz dh lama sgt aku xbaca novel..rindu sgt nak baca novel...tapi hubby aku x suka sgt...coz dia kata kalo aku dh start baca novel xberhenti..pastu dh x fokus pada mende lain...erm...aku kene akui mende nie..aku bab baca novel nie pantang diganggu..sebab aku xleh tahan kehendak aku nak abiskan citer tue cepat2...sebab nak sgt tau conclusion citer tu...so end up story jgn cari pasal kan???tu la jugak sebabnye aku agak fail dengan citer berepisod nie..kecuali yang xthrill sgt...

creativity aku yang lain???apa yek ...giving excuses kot...tapi selalu nyer aku gunakan seni nie ke jalan yang berfaedah...jarang2 sekali ke jln negatif kecuali atas sebab musabab yang aku xleh elakkan lagik. dan selalunye aku gunakan utk saved other person kot...hehehe...gunakan kelebihan yang ada utk kebaikan..hehehe...tentang creativity aku yang lain...nanti2 la plak...ada peluang aku citer lagik.....

0 komen: